Aaaaaahh

Jag vill så himla gärna komma igång och börja blogga ordentligt, men allt är så jobbigt och krångligt och går så himla TRÖGT. Jag har insett att det där "dagboks-bloggandet" nog inte riktigt är min grej längre, för jag är inte direkt samma person som när jag var 14 och jag har alldeles för svårt för att öppna upp mig och skriva om så mycket personliga saker numera. Och att bara blogga om vad jag gör om dagarna vore inte direkt så sjukt spännande, för jag gör nästan aldrig någonting. 
 
Att blogga är dessutom inte så himla roligt utan bilder, och det är verkligen jättekrångligt, för det enda sättet jag kan redigera bilder på atm är i mobilen och det blir alltid jättekonstigt och fult när jag laddar upp dem därifrån. Vill dessutom börja fotografera mer med min riktiga kamera, men jag har inget redigeringsprogram på datorn och uuuuuhhh det är så jobbiiiiiiiigt. 
 
Pls help
1. Vad kan jag blogga om? :( 
2. Någon som har tips på något bra redigeringsprogram? :( Jag saknar Photoshop så mycket men det är så dyyyrt (och jag har inte lyckats med att ladda ner det på det... mindre lagliga viset haha). </3
Upp