I found the cure to growing older / and you're the only place that feels like home.

[Gör en *Vendela 14 år skriver blogginlägg* och skriver en låttext som rubrik. Hur kommer man på rubriker som faktiskt är relevanta till det resten av inlägget handlar om liksom.]
 
Heeeeeej igen!
 
Jag måste verkligen bli bättre på det här... Liksom KOM IGEN VENDELA HUR SVÅRT KAN DET VARA. Problemet med mig + bloggande är att jag, väldigt ofta, glömmer bort eller helt enkelt inte orkar skriva något, och när jag väl bestämmer mig för att göra det har det hänt så mycket sedan sist jag skrev att det typ blir kortslutning i min hjärna och jag vet inte var jag ska börja - vilket leder till att jag bara "okej NOPE jag skiter i det här" och så skjuter jag upp det ännu mer. 
 
Men, well, ja. Sedan sist har jag hunnit med att... Se Lars Winnerbäck! Och skaffa en hundvalp. 
 
Denna konsert var verkligen så himla fin. Det var tredje gången jag såg honom, men första gången sedan 2012, och detta var definitivt den allra bästa.♡ 
 
Det här är Ludde! Han har bott hos oss i en vecka nu, och han är jättegullig men världens jobbigaste. Nu har jag ingen erfarenhet av att ta hand om barn, men jag kan tänka mig att det är ungefär såhär. Eventuellt att detta lilla monster är typ 10 gånger värre. Han är söt när han sover i alla fall. 
 
 
Nu sitter jag nere vid köksbordet och typ... Stirrar in i ugnen. Jag bakar bananbröd! Lyckas alltid bränna saker när jag försöker baka pga är så lättdistraherad och glömmer bort tiden, så nu sitter jag och tittar på det typ varannan minut för att inte råka bränna det...
Försöker dessutom förbereda mig inför mitt första riktiga ridpass på några månader. De lilla muskler jag faktiskt kände att jag började få innan sommaren är 100% borta (pga har väl knappt rört mig på hela sommaren) och jag känner väl mest att jag kommer DÖ. Ska bli jätteroligt att få komma igång ordentligt med ridningen igen tho. 
 
 
...JUST DET jag har hunnit pierca mig också! Har gått omkring jättelänge och varit lite trött på mitt utseende och velat förändra något utan att riktigt veta vad, men jag plockade ut mina angelbites (trots att det tog emot lite... Främst pga snålhet. Har jag betalat tusen spänn för två hål genom min överläpp ville jag inte gärna låta dem växa igen...) och skaffade medusa istället. För närvarande är den så svullen att jag typ ser ut att ha ett konstant duckface, men... Well. Det blev fint i alla fall!

 
.txt |
Upp