➛ hur jag redigerar bilder


jag visste inte riktigt hur jag skulle bära mig åt för att förklara detta enbart genom skrift så jag gjorde en liten steg-för-steg-tutorial med bilder!
redigerar ju inte precis alla bilder 100% likadant men detta är typ grunderna. here u go:

 

➛ öppnar bilden i camera raw och börjar med att ändra temperaturen; just den här bilden kände jag för att redigera i en kall grön ton.


 

➛ ökar exponeringen för att det inte ska se så mörkt och tråkigt ut.


 

➛ ökar kontrast + svärta för att stärka färgerna och få lite mer *~liv~* i bilden.


 
 

➛ öppnar bilden i photoshop och ändrar nivåer och detta är typ my favourite part av hela bildredigerandet för jag älskar effekten!!!!!


 
 

➛ ökar intensiteten litegrann om bilden ser för mörk och grå och tråkig ut.


 

➛ aaaaaaaand finally: skärper upp bilden ordentligt innan jag sparar den. 


 
.jpg |
Upp