Life update: KEIOS FESTIVAL och 750 miljarder tågresor

Hej igen!!! 
Alltså nu var det ju så himla längesen jag skrev i någon slags blogg, så nu när jag sitter här med ett tomt inlägg framför mig blir det typ kortslutning och totalt kaos i mitt huvud för jag vet verkligen inte hur jag ska börja. Det har ju hänt en del på lite över ett år, liksom. Aaaaaaaahhhhh. När det kommer till det här med att blogga tycker jag det är roligast att bara skriva ur mig tankar och känslor, berätta om mina dagar och vad som händer i mitt liv, typ som en dagbok.
Jag tror i alla fall jag börjar med att sammanfatta litegrann utav de senaste veckorna, för det har faktiskt hänt lite saker i mitt annars ganska (väldigt) händelselösa liv!
 
Häromveckan var det ju KEIOS-festivalen, och jag tog tåget upp till Stockholm och Fryshuset redan på tisdagsmorgonen för att börja köa med Mira, Amanda och Tyler. Spelningen var på... lördagen...
Köa. I nästan fem dagar. Jag är verkligen knäpp. Har någon slags konstig besatthet av att alltid vara först, alltid köa längst, det låter verkligen jättelöjligt men det är en så fin känsla på något sätt. Även om det inte är just jag som har nummer ETT så innebär det ändå alltid lite ångest att inte tillhöra den lilla grupp av personer som är först på plats. Denna gång fick jag en 4 skriven med svart tuschpenna på handen.
Och där satt vi utanför Fryshuset hela dagen, så otroligt stelt eftersom det var skolavslutning och fullt med fina, uppklädda elever överallt runt omkring oss medan vi satt inlindade i filtar och typ campade på deras skolgård... Yeah. 
Framåt kvällen blev jag dock tvungen att åka hem, nattens uteblivna sömn gjorde sig påmind i kombination med en massa undantryckta jobbiga känslor och jag bröt ihop helt och hållet, så jag tog tunnelbanan tillbaka till centralen med snoriga tröjärmar och utsmetat smink, åkte hem igen och vilade ett par dagar.
 
Åkte tillbaka igen på torsdagskvällen och mådde betydligt bättre, och ÄNTLIGEN infann sig den där mysiga kö-känslan. Att bara sitta och skratta åt roliga internskämt, springa omkring barfota, gå till affären inlindad i filtar och sitta inne i sofforna tills Fryshuset stänger och sedan sova utomhus under bar himmel. Vakna tidigt, gå och köpa frukost på Ica och bara fördriva tiden resten utav dagen. 
 
 
Själva spelningen (eller ja, spelning...arna?) var jättebra! Alla var verkligen superduktiga och det var riktigt roligt (men ganska utmattande) att stå längst fram hela tiden, även om jag inte direkt lyssnat så mycket på vissa utav banden förut och mest stod där lite awkward mitt i alltihop medan alla runt omkring mig skrek och sjöng med i låtar jag inte kunde.
 
 
När alltihop var slut åkte vi hem till Amanda för att sova, och efter att jag kommit hem till tystnaden och ensamheten inne på mitt rum dagen därpå tänkte jag väl att "japp, nu ska jag inte lämna sängen på resten utav sommaren eller så".
 
...Istället har jag den senaste veckan flängt fram och tillbaka till Stockholm och förmodligen spenderat mer tid på tåget än vad jag gjort hemma, för att passa på att hinna träffa Anton innan han flyttade. :( Följde även med honom upp till Sundsvall de sista dagarna, och när jag skulle åka hem igen i tisdags var det så jobbigt och tog så lång tid att säga hejdå så jag... Missade tåget... Yeah. Det åkte ifrån mig precis när jag skulle kliva på det hahaha, är verkligen sämst. <////3 Fick vänta på nästa tåg och lyckades i alla fall ta mig hem till sist, efter typ 6 timmars tågresa. Jag börjar bli skapligt trött på tåg nu.
 
 
 
Nu har jag varit hemma i två dagar och allt känns mest tomt och ensamt och jobbigt. :(
Har i alla fall fått trösta mig lite med en massa nya kläder och smink, jag fick min aktivitetsersättning (för typ 6 månader tillbaka... dvs a shitload of money) förra veckan och beställde JÄTTEMYCKET saker så nu ramlar det in typ tusen paket om dagen i brevlådan. Materiell lycka dämpar lite av den där jobbiga ledsenheten i alla fall. + HAR FÅTT SÅ MYCKET FINA SAKER HERREGUD.
 
  
 
Har skrivit på det här inlägget löjligt länge nu, så nu tänker jag ta ett bad (är väl egentligen inte direkt taggad på ett varmt bad efter att ha gått omkring och svettats hela dagen, men jag köpte ju en badbomb från Lush för första gången JAG KÄNNER MIG TVUNGEN.) och sedan gå och lägga mig eller något. Ja. Godnatt.
.txt |
Upp