januari februari mars

det har hunnit gå från vinter till vår och tillbaka till vinter igen och mycket har hänt samtidigt som allt är precis som vanligt. jag har fikat med vänner och fått en ny kaninkompis, piercat näsan, varit glad, varit ledsen, fått nästintill hundraprocentig närvaro i skolan, börjat umgås med folk jag velat bli vän med i flera år (och som direkt blivit viktigare för mig än jag någonsin kunnat tro), lärt mig prata i telefon med någon annan än mina föräldrar utan att få panik, legat på ett tak mitt i natten och tittat på norrskenet, varit i stockholm med några av mina favoritmänniskor, suttit i vasaparken och svettats i solen i bara t-shirt för att två dagar senare mötas av snöstormar och spöregn, blivit lite mindre ensam i min klass, rett ut saker och ting (i alla fall nästan), tagit tag i mitt gymnasiearbete, börjat fotografera igen och spenderat tid ensam på ett litet berg ute i skogen och så sent som idag spontanplanerade jag en göteborgsresa och köpte biljett till la dispute den fjärde juni. dagen innan min student. dagen innan min student som jag inte ens ska vara med på. och trots att mitt humör pendlar från glädjerus till ångestgråt typ var tionde minut känns saker ganska bra. 
 

 
.txt |
Upp